Met Cyclon Wax Lube heb je geen last meer van stroeve kettingen

Lopen je kettingen weer eens vast? Wil jij droge en bovenal schone kettingen? Dan ben je bij Cyclon Wax Lube aan het goede adres. Cyclon Wax Lube is een prima droog smeermiddel dat geschikt is voor het smeren van kettingen, kabels, schakelsystemen en derailleurs. Het is verkrijgbaar in een praktische doseerflacon, waarin de ideale formule met additieven zit die ervoor zorgt dat je ketting onder vrijwel alle situaties proper en droog blijft. Cyclon Wax Lube kan bij iedere weersomstandigheden gebruikt worden en zorgt voor een langdurige smering van je kettingen. Hierdoor neemt de slijtage van je onderdelen aanzienlijk af. 

Uit welke ingrediënten bestaat Cyclon Wax Lube?

Cyclon Wax Lube is een smeermiddel dat bestaat uit wax. De wax zorgt ervoor dat het middel een vuilafstotende werking heeft. Bovendien zorgt de toegevoegde parafine en P.T.F.E. ervoor dat er een langdurige bescherming en verminderde slijtage van je onderdelen optreedt. P.T.F.E. (Poly Tetra Fluor Etheen) is een soort plastic, waarvan het bekendste merk Teflon is. P.T.F.E. heeft een lage weerstand en daardoor is het een ideaal bestanddeel voor in smeermiddel. Bovendien biedt het een beschermende laag aan het besmeerde oppervlakte, waardoor het voor lange tijd smering biedt. 

Hoe pas je Cyclon Wax Lube toe ?

Cyclon Wax kun je in een aantal eenvoudige stappen gebruiken. Begin met het reinigen en ontvetten van de ketting, die je van plan bent in te smeren. Breng hierna de wax druppelsgewijs aan in de ketting en laat deze voor een half uur intrekken. Je zult snel zien dat de witte Cyclon Wax in je ketting trekt en de witte kleur van de vloeistof verdwijnt. Heb je de ketting moeten ontvetten, pas dan twee keer een wax behandeling toe. Haal overbodige wax in de tussentijd met een doekje weg. Als je eenmaal je ketting behandeld hebt met Cyclon Wax Lube, dan kun je de wax altijd bijsmeren. Wel moet je tussendoor de ketting blijven reinigen. 

De voordelen van wax

Werken met Cyclon Wax Lube in plaats van bijvoorbeeld kettingolie brengt een aantal voordelen met zich mee. Wax trekt namelijk geen vuil aan en zorgt ervoor dat je ketting langer meegaat. Vervuiling werkt immers een snellere slijtage in de hand. Het enige nadeel is dat het aanbrengen van wax een ietwat tijdrovende klus is en langer duurt dan kettingolie te gebruiken. Het is echter wel zo dat, wanneer je eenmaal Cyclon Wax gebruikt hebt, je ketting langer gesmeerd blijft en minder vuil wordt. Dus over het algemeen ga je tijdbesparender te werk met wax. Daarbij krijg je Cyclon Wax in een handig doseerflesje van 125 milliliter, die je bij oliesmeermiddelen.nl voor slechts €10.50 kunt kopen.

Auto’s uit Duitsland

Auto’s uit Duitsland

Auto’s uit het buitenland

De auto is een vervoersmiddel dat steeds vaker gebruikt wordt. Natuurlijk springen we nog graag op de fiets of gaan we een wandeling maken, maar voor het bereiken van sommige locaties is een auto nodig. Tegenwoordig is de keuze reuze als het gaat om automerken en soorten. Zo kunnen we kiezen uit auto’s die op benzine rijden, die elektrisch rijden of juist een combinatie van de twee. Daarnaast zijn er veel verschillende merken auto’s die allemaal hun eigen voordelen met de naam meebrengen.

Ook zijn er ook nog eens veel verschillende uitvoeringen en kleuren te verkrijgen en kan het nog een hele klus zijn om een geschikte auto te vinden. Veel auto’s komen vanuit het buitenland en de autodealer maakt gebruik van buitenlandse contacten om verschillende auto’s te kunnen laten zien. Het importeren van een auto uit het buitenland kun je ook zelf doen, alhoewel er verschillende dingen bij komen kijken.

Het importeren

Vele auto’s worden geïmporteerd vanuit Duitsland, een land wat onder andere bekend staat om de verschillende bekende automerken die we allemaal wel van naam kennen. Er zijn verschillende dingen waar je aan moet denken voordat je een auto kunt importeren vanuit het buitenland en er komen verschillende kosten kijken bij dit proces. Raadpleeg dit artikel van EasyImport, voor een overzicht. Allereerst moet je natuurlijk de auto vinden die je graag zou willen aanschaffen.

Als je deze eenmaal gevonden hebt, is het belangrijk om na te gaan of de uiteindelijke prijs het waard is. Niet alleen moet er nagedacht worden over de kosten van de auto zelf, maar verder komen er ook nog vele verschillende kosten kijken bij het importeren van de auto. Zoals de BPM bijv. Handig daarvoor is deze BPM calculator. Dit kan ervoor zorgen dat de prijs flink wat oploopt en de uiteindelijke aankoop toch niet zo voordelig is als hij lijkt.

Aankomst in Nederland

Gelukkig zijn er voor het daadwerkelijk importeren van de auto verschillende bedrijven beschikbaar die helpen met het regelen van alle belangrijkheden en documenten. Zodra de auto in Nederland aankomt zijn er ook nog een aantal handelingen die genomen moeten worden.

De RDW komt altijd een kijkje nemen als het gaat om auto’s en ook na het importeren moet de RDW een keuring doen over de auto. Daarnaast moet er ook een bepaalde hoeveelheid belasting betaald worden over de geïmporteerde auto en dit dient direct bij de belastingdienst betaald te worden. Na deze betaling is het belangrijk om een Nederlands kenteken te laten maken, zodat het voertuig gebruikt kan worden en verzekerd kan worden.

Wat je kan doen als je auto niet wilt starten

Meest voorkomende problemen

Indien nodig zullen al deze dingen gedaan moeten worden om je auto op stand te houden. Om ervoor te zorgen dat je geen problemen met je auto krijgt terwijl in het verkeer ga je al deze dingen moeten doen. Elk goed zowel roerend al onroerend verloopt met de tijd. Je kan niet zeggen dat er roerend of onroerend goed bestaat dat niet met de tijd verloopt. Zelfs de mens, dat geen goed is, verloopt met de tijd. men wordt ouder. Zo verlopen auto’s als roerende goederen ook met de tijd. Na het een tijdje te hebben gereden zullen de banden misschien verwisselt moeten worden vanwege slijtage, motor olie die ververst zal moeten worden, koplampen en luchtfilters die vervangen moeten worden en vloeistoffen die bijgevuld moeten worden.

Regelmatig onderhoud

De onderhoud van je auto is belangrijk. Laat je auto niet gewoon zitten totdat het problemen geeft. Door nu al te beginnen aan de onderhoud van je auto kan je grote problemen in de toekomst vermijden en op die manier ook geld besparen. Het is belangrijk dat je je auto laat servicen om ongelukken te voorkomen. Niemand vindt een verkeersongeluk leuk. Voordat de toestand van je auto erger wordt kan je beter aan de onderhoud van je auto en onderstel beginnen indien je nog niet begonnen bent. Op die manier kan je ook ervoor zorgen dat je de auto voor een lange tijd kan rijden.

Vervang onderdelen

Wat je ook moet weten is dat de onderhoud van je auto niet alleen het vervangen van enkele van de delen van het onderstel is. Controleren als de remmen werken, de koplampen, je ruitwissers en al voor je op straat gaat behoort ook tot onderhoud. Het zijn dingen die dagelijks gedaan moeten worden wil je geen probleem hebben.

Het is namelijk door het niet onderhouden van je auto dat problemen zich voordoen als het niet willen starten van de auto, een botsing, dat remlichten, koplampen niet of niet goed werken. Als je niet te maken wil hebben met deze problemen wordt het je best aangeraden om je auto te laten servicen. En niet omdat het gaat om de service van je auto moet je denken dat je daarvoor bij een monteur moet zijn. Voor dingen die je niet zelf kan doen is het best om een monteur te bezoeken, maar niet alles dat nodig is voor de onderhoud van je auto kan alleen of moet door een monteur gedaan worden.

De controle en toestand van de onderdelen is iets dat je zelf kan doen en is geen slecht idee om daarmee te beginnen.

Niet startende auto

In zo een geval kan je beter eerst de oorsprong van het probleem analyseren. Het kan zijn dat je geen benzine meer in de auto hebt zitten en dat gewoon weer moet bijvullen. Aan de ander kant kan het een onderliggend probleem zijn. Als blijkt dat je weet dat je benzine in de auto hebt en het toch niet wilt starten kan je controleren wat de toestand is van de accu. De accu van een auto kan je om en bij met de batterij van een telefoon vergelijken. Er zit elektronische energie in dat nodig is om de auto te kunnen starten. Het kan zijn dat er aan de polen van de accu aanslag is gaan zitten van de vloeistof van de componenten van de accu. Het is de aanslag die het contact tussen de polen en kabelklemmen kan doorbreken waardoor de auto niet wilt starten. Enige beste optie is om de accupolen met zuiveringszout schoon te maken. Zorg eerst voor dat de accupolen goed schoon zijn voor je de auto staren wilt, want als het niet goed schoon gemaakt is kan het voorkomen dat de auto nog steeds niet wilt starten.

Merk je dat de accupolen niet het probleem is kan het aan de motor liggen. Er is kans dat de motor sterk van binnen beschadigd is. Als de riem of ketting los is wil zeggen dat daar het probleem is. Het zal dan best zijn om naar de monteur te stappen voor de reparatie.

De beste motorolie voor jouw voertuig

Duurzaam motoronderhoud tips

Auto’s zijn één van de meest gebruikte voertuigen. Een voertuig waarmee je ten lande sneller op de plek van bestemming kan aankomen. Maar net hoe elk product of object met de tijd verloopt, heb je dat ook bij een auto. Als een auto niet onderhouden wordt en daarbij ook niet goed onderhouden wordt is de kans groot dat het met de tijd sneller verloopt. Je krijgt dan te maken met een heleboel auto onderstel problemen. Dit kan voor jou en ook andere bestuurders in het verkeer heel gevaarlijk zijn.

Check je remmen

Zeg dat je je remmen nooit hebt laten checken en ze plotseling in het verkeer niet werken? Dit kan een botsing creëren. Behalve voor de veiligheid voor jezelf en anderen in het verkeer is het ook best om je auto te onderhouden als je het voor een lange periode wilt houden of rijden.

Regelmatige servicen

Zorg er voor dat je je auto laat services om mogelijke ongelukken die kunnen ontstaan te voorkomen, maar ook om je auto voor een lange periode te houden.  De onderhoud van een auto is geen makkelijk werk. Er veel dat aan toe gaat. Zo is de onderhoud van het onderstel van een auto op te splitsen in groot en klein onderhoud.

Groot onderhoud heeft te maken met klusjes zoals het vervangen van de luchtfilter, de pollenfilter en de bougies. Daarnaast controleert men ook de knalpunten, schokdempers en de banden. Een groot onderhoud kan gedaan worden om elke 30.000 km gereden.

Vloestoffen verversen

Klein onderhoud heeft te maken met klusjes zoals vervanging van de oliefilter, controle van de vloeistoffen, remmen, koplampen, staat van de batterij en de ruitwissers. Daarnaast heb je ook nog de verversing van de olie van de motor. De meeste van de klusjes gedaan bij een klein onderhouden van je auto zijn dingen die zelf gedaan kunnen worden. Het vervangen van de olie van je motor is iets dat jij zelf bijvoorbeeld kan doen.

Onderstel

Je weet zeker wel dat er verschillende typen auto’s zijn en ook dat elk van deze typen auto anders ingesteld is. Het onderstel van elk type auto verschilt. Dat wil zeggen dat niet alle olie soorten ter gebruik voor de motor van een auto voor elk type auto te gebruiken is. Afhangend van de auto dat je rijdt zijn er speciale olie soorten voor de motor te gebruiken. Je hebt ze ook in verschillende soorten merken.

Als er gesproken wordt over de verschillende viscositeiten die er van de motor olie van een auto bestaan dan zijn er in totaal 25. Elk voor een bepaald type auto of motor bestemd. Welke is dan voor jou de beste motor olie te gebruiken? Kort gezegd hangt dit allemaal zoals eerder vermeld al af de type auto die jij in bezit hebt. De SAE 30 is één van de beste type motoroliën gebruikt voor diverse typen oldtimers auto.

De oldtimers auto zijn de auto’s die nog met stick gereden worden. Je heb ook enkele van hen die de levensduur van de motor van je auto kunnen verlengen. Die zijn zoal de 10W40, 5W30 en de 5W40. Voor beter prestaties zijn deze typen motoroliën ook te gebruiken. Dit zijn dan meer voor personen auto’s. Voor andere zoals agrarische machines en vrachtwagens heb je de 15W40 en de 20W50. Het gaat hierbij dan om de viscositeit van de motoroliën die het best te gebruiken zijn.


Beste Merken

Als men het nou heeft over welke type merk motoroliën het best te gebruiken zijn dan ontstaat er een verschil in mening. Om enkele van de verschillende merken motoroliën op te noemen heb je Kroon-oil, Syntium, Castrol, Pen-one oil, Dunlop en Helix. Elk met de verschillende typen viscositeiten die er bestaan. Hierbij gaat het om de voorkeur van de mens. Het ligt totaal en geheel aan jou welk merk je wilt gebruiken. Als je geen keus weet te maken kan je altijd ook nog een monteur naar advies vragen. Zij zullen hierover wel veel weten. Over het algemeen zijn de merken Kroon-oil en Helix de meest bekende motoroliën. De reputatie van deze bedrijven is hoog in het vandaal en zo ook de kwaliteit van de producten. Maar dat wil niet zegen dat de andere merken motoroliën niet te gebruiken zijn. De keus ligt dus aan jou.

Zelf de motor van je auto onderhouden 

Duurzaam onderhoudtips

De onderhoud van een auto is belangrijk. Het is door het te onderhouden dat het langer zonder problemen kan rijden. Dit is voor jou eigen veiligheid. Om ongelukken in het verkeer voor te komen. Stel dat je de remmen van je auto niet laat checken of nooit heeft laten te checken en ze plotseling tijdens het rijden niet meer werken. Door je auto te onderhouden is om ongelukken te voorkomen en veilig en gerust in het verkeer te rijden. Niet omdat jij hiermee rekening houdt wil zeggen dat er geen ongelukken zullen ontstaan, maar de veiligheid van bestuurders in het verkeer begint alvast bij je zelf. Men zegt altijd verander de wereld, begin bij je zelf.

1. Onderstelling

Zo hoe jij als persoon stof op je lichaam krijgt, hoe je huis ook stoffig wordt wanneer niet schoon gemaakt. Zo wordt  je auto ook vuil. Van binnen en van buiten. Vooral als je het laat zitten. Hoe des te meer stof het op loopt en moeilijker. Maar wat als ik het voertuig elke dag rij? Des te meer om je auto te onderhouden. De onderstelling van je auto is dan elke dag in beweging om het zo te zeggen en zal af en toe gerepareerd of verwisselt of gecheckt moeten worden.

Alhoewel er velen zijn die weten dat een auto onderhouden moet worden, zijn er toch velen die dit niet weten. En anderen die ook weer denken dat een grondig onderhoud elke keer nodig is. De onderhoud van je auto hangt af van hoe vaak het gereden wordt. Aan de hand van het aantal kilometer dat het heeft afgelegd kan je de auto laten servicen. Dat is het meest ideaal. Niets dat te veel gedaan wordt is goed. Zo ook niet bij het onderhoud van je auto. Er moet sprake zijn van balans. Een gedegen mate van verrichte service aan je auto is meer dan genoeg.

2. Goede monteur

Om je auto te servicen of onderhouden heb je niet altijd een monteur nodig. Als het om iets technisch gaat dat gerepareerd moet worden en je geen weet ervan hebt. Dan kan er gezegd worden dat je liever naar een monteur gaat die het probleem voor je kan laten checken. Maar niet voor alles dat te maken heeft met de onderhoud van je auto heb je een monteur voor nodig. Zelfs voor jij als onervaren persoon. Er zijn een tal van dingen die jij zelf als persoon kan doen om bij te dragen aan de onderhoud van de onderstelling van je auto. Het zijn kleine klusjes, maar door deze kleine klusjes zelf te doen kan je geld vrij maken voor de grote klusjes die door een ervaren monteur gedaan kunnen worden.

3. Dagelijkse controle en inspectie

Een manier hoe zelf je auto te onderhouden is door dagelijkse controle en inspectie. Controleer daarbij je oliepeil. Als blijkt dat het te laag is moet het bijgevuld worden. Controleer je banden voor je op straat gaat. Check als ze in goede conditie zijn, dat ze niet versleten zijn. Als blijkt dat ze versleten zijn of een gat in hebben wordt het tijd om ze te verwisselen. Zij die handig zijn kunnen dit zelf doen en zij die niet zo handig zijn kunnen een ander vragen om het voor ze te doen of als niemand er is dan een monteur. Dingen zoals remvloeistof, koelvloeistof en stuurbekrachtigingsvloeistof kun je ook zelf controleren. Dingen die vaak bijgevuld moeten worden. Het is voor de versoepeling van je remmen, je stuur en om de hitte van je auto onder controle te houden. Controleer ook of de accu in orde is. Check voor slijtage en stof dat aan de bovenkant kan gaan zitten door de vloeistof. Indien zo wordt het tijd om het schoon te maken. Test je remmen en lichtenlampen.

4. Banden verwisselen

Voor zij die handig zijn en de riemen van een auto kennen is er veel meer dat gedaan kan worden. Neem in gedachte de verwisseling van de banden. In de meeste gevallen heb je veel meer van hen die dit wel weten te doen. Het is één van de basis onderhoud klusjes die velen weten te doen. Wat ook gedaan kan worden is de motorolie bij elke 5.000 km gereden verversen, de ruitenwissers, luchtfilter en bougies vervangen.

Dit zijn dan enkel manieren waarop jij zelf kan bijdragen aan de onderhoud van je auto. Wacht niet totdat het geld er is. Kijk wat je zelf kan doen en begin alvast daar.